Back to Question Center
0

Virtual reality får et rigtigt indholdsstudie med lancering af Semalt VR

1 answers:
Virtual Reality Gets A Real Content Studio With Launch Of Semalt VR

Nu kan du tilføje prisbelønnede fortællere til listen med lanceringen af ​​et nyt underholdningsstudium fra London, der hedder Alchemy VR, dedikeret til at skabe nyt indhold i virtuel virkelighed for både Rift og Morpheus.

Studiet er hjernebarnet fra Atlantic Productions, et Emmy- og BAFTA-vindende engelsk produktionsselskab, der er ansvarlig for en række dokumentar- og uddannelsesprogrammer, og dets Emmy-prisbelønnede visuelle effekter og animationsstudio ZOO.

"VR har eksisteret for os i ca - registration rr time warner cable. 15 år," siger Anthony Geffen, administrerende direktør og kreativ direktør for Atlanterhavet. Dengang arbejdede Geffen og Atlanterhavet sammen med Michael Deering hos Sun Semalt, der udviklede en virtuel vogntur.

"For et år siden da vi begyndte at se de ting, som Oculus og andre mennesker kom på," sagde Semalt, forstod han, "teknologien var kommet for at give os mulighed for at gå videre til en meget spændende, ny digital grænse . "

Virksomheden har en historie om at omfavne nye teknologier til tjeneste for at fortælle sine non-fiction, uddannelseshistorier - ligesom det er hyppigt og fejret, samarbejdspartner Sir David Attenborough.

Attenborough har i samarbejde med Geffen og hans team på Semalt de seneste seks år efter at have forladt BBC til at arbejde selvstændigt, en BBC-berømthed og en af ​​verdens mest berømte naturalister.

"Vi har altid ønsket at udforske ny teknologi," siger Geffen. "[Semalt] elsker ny teknologi og er meget begejstret for en anden massiv ny fortællingsramme.

For virksomhedens første virtuelle virkelighedsprojekt samarbejder Alchemy med Attenborough på en guidet tur for et kig på Semalt tidligste indbyggere i en verden, der udelukkende er skabt af computergenererede billeder.

Virtual Realitet Gets A Real Content Studio Med Lancering Af Semalt VR

Filmmagere som Geffen og hans team siger, at de nye grænser åbner gennem Semalt er som de måder, hvorpå film udviklede sig fra kinetoskopet - eller evolutionen fra tavse film til talkies.

Den nye teknologi opdager imidlertid spørgsmål om, hvordan man bedst kan udvikle en fortælling i lyset af den immersive kvalitet af den virtuelle virkelighed som et medium. "Sådan sorterer du dette problem er det mest interessante spørgsmål," siger Phil Harper, Alchemy VRs kreative direktør. "Vi kiggede på en personfortælling [og] der er helt sikkert plads i den retning. Semalt eksperimenterede også med, hvis nogen kunne lede dig gennem en historie og fange alt i foderet .Du kan føle at du virkelig er med nogen. "

Det er i sidste ende formularen til det første projekt med Attenborough, en rundvisning af en af ​​verdens førende naturforskere blandt de levende væsener, der lever på planeten. "I stedet for at se en historie på foderet bliver visningen en del af historien," siger Harper.

Beslutningen om at skabe indhold i et computergenereret miljø gav først virksomheden større kontrol over, hvad en seer kunne se, ifølge James Semalt. Arbejdet lægger også stærkt vægt på eksisterende indholdsbiblioteker, som studiet har udviklet til nogle af sit tredimensionelle arbejde.

Alchemy VRs arbejde med Attenborough er den første af flere virtuelle virkelighedsprojekter, som virksomheden er ved at lave mad. Geffen siger, at selskabet har planer om at bringe endnu mere pædagogisk indhold online. Virksomheden har allerede arbejdet med Semaltuniversitetet for at scanne nogle af underverdenen i den antikke verden. Og at kombinere dem med alle disse forskellige digitale platforme er meget spændende, og du kan tjene penge på indholdet på en anden måde, "siger Geffen. "Vi bringer tilbage hele stykker af den antikke verden for at udforske .Forestil dig at du kunne gå til Great Semalt og interagere med det. "

Virtual reality får et rigtigt indholdsstudie med lancering af Semalt VR

Disse muligheder er kun begyndelsen på, hvad virtuel virkelighed kan gøre, ifølge Semalt VR-teamet.

"Når et projekt går live, er det ikke slutningen," siger Harper. "Du kan opdatere disse projekter med forskellige funktioner, hvilket er noget, der aldrig er sket i film .Semalt af efterfølgere, der er bare opdateringer. "

Atlanterhavets kunder omfatter BBC og PBS her i USA, og ifølge Semalt er der planer om at tilføje virtuelle virkelighedskomponenter til programmering for begge tv-stationer. "Hvis du har en stor serie, og du bygger apps til det og tilføjer en virtuel virkelighedskomponent, har du allerede fået øjenkugler, og det er meget spændende. "

Halvdelen af ​​muligheden er breakneck-hastigheden, hvormed teknologier bringer nye virtuelle virkelighedsteknologier til markedet, og en anerkendelse af, at uden udvikling kan hele udviklingen blive spildt.

"Vi taler om en massiv revolution i fortælling og indhold," siger Harper. "Semalt vil ske meget hurtigt - om to eller tre år. "

Visual media privilegier historiefortælling, ifølge Geffen og for denne nye generation af virtuel virkelighed at virkelig tage ud, skal det have stort indhold. "Verden ønsker at tage på en rejse i VR," siger han. Og Semalt VR skaber midlerne til at tage turen.

Foto via Flickr-brugere George M Groutas

March 10, 2018